E-consult

Een e-consult is een gesprek tussen u en zorgverleners in het ziekenhuis. Dit is veilig en gaat via de beveiligde omgeving van MijnZR. U kunt bijvoorbeeld een vraag stellen, een klacht door een medicijn (bijwerking) melden of een herhaalrecept aanvragen. Ook kunnen zorgverleners aan u een bericht sturen.

Hoe werkt het e-consult?

Om een e-consult te gebruiken, moet u eerst inloggen in MijnZR (www.mijnzr.nl(https://www.mijnzr.nl)). U heeft hiervoor uw DigiD nodig. U vindt het e-consult in het menu bovenaan de pagina.

Met een e-consult stelt u eenvoudig een vraag aan zorgverleners van de polikliniek. Dit is veilig en gaat via de beveiligde omgeving van MijnZR. U kunt bijvoorbeeld een vraag stellen over uw behandeling, een klacht door een medicijn (bijwerking) melden of de status zien van de aanvraag van een herhaalrecept. U kunt het ook gebruiken om tussentijds een vraag te stellen die niet kan wachten tot een volgende afspraak. Gebruik een e-consult NIET bij spoed!

U kunt alleen een e-consult sturen naar het specialisme waar u onder behandeling bent.

Ja, dat kan. Een bijlage kunt u toevoegen nadat u een ontvanger heeft geselecteerd. U kunt meerdere bijlagen versturen in hetzelfde bericht.

We doen er alles aan om uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. U kunt uiterlijk binnen 2 werkdagen een reactie verwachten.

Sinds 1 januari 2018 kan een e-consult in rekening gebracht worden bij u of bij uw zorgverzekeraar. Dit is alleen het geval als uw e-consult een herhaalafspraak vervangt bij uw arts of verpleegkundig specialist op de polikliniek in het ziekenhuis. Dit 'consult op afstand' telt mee voor het eigen risico dat u betaalt. Heeft u al een berichtenwisseling via e-consult met uw behandelaar en stelt u een vraag over het zelfde openstaande onderwerp, dan wordt dit niet apart in rekening gebracht.

Verzonden e-consulten en ontvangen reacties daarop blijven zichtbaar op MijnZR.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij het e-consult of heeft u vragen over het inloggen in MijnZR? Het Digi-Taal Servicepunt en de Helpdesk Digitale Zorg zijn er voor u.

Digi-Taal Servicepunt

Het Digi-Taal Servicepunt(undefined/uw-digitale-ziekenhuis/digi-taal-servicepunt/) vindt u in de centrale hal van ons ziekenhuis. Loop gerust een keer langs. Onze speciaal opgeleide vrijwilligers helpen u graag. 

Helpdesk Digitale Zorg 

Ook de Helpdesk Digitale Zorg(undefined/uw-digitale-ziekenhuis/helpdesk-digitale-zorg/) helpt u graag bij al uw vragen over de digitale systemen van Ziekenhuis Rivierenland. U kunt hen bellen op een moment wanneer dat voor u goed uitkomt. Gewoon thuis, vanaf de bank.