Kwaliteit en veiligheid

Jaarverslag 2022

In ons ziekenhuis hebben we heel veel aandacht voor de kwaliteit en veiligheid van onze zorg. Door de aandacht die we hiervoor hebben heeft ons ziekenhuis verschillende kwaliteitskeurmerken behaald. Een kwaliteitskeurmerk is een officiële erkenning dat een ziekenhuis aan vastgestelde kwaliteitseisen voldoet.

NEN 7510

Ziekenhuis Rivierenland heeft als een van de eerste algemene ziekenhuizen de NEN 7510 behaald. De NEN 7510 is een landelijke kwaliteitsnorm voor de zorg. De norm bepaalt of een organisatie haar informatiebeveiliging goed op orde heeft. De NEN 7510-certificering toont aan dat op een vertrouwelijke, zorgvuldige en passende manier met medische gegevens wordt omgegaan. Een organisatie die het certificaat krijgt, voldoet aan de wettelijke bepalingen voor het omgaan met patiëntgegevens.

ISO

Ziekenhuis Rivierenland is ISO 27001-gecertificeerd. Het is een internationaal erkende norm voor informatiebeveiliging. Processen, producten en diensten die belangrijk zijn voor de zorg worden continu geëvalueerd en verbeterd. Samenwerkingspartners en leveranciers kunnen erop vertrouwen dat we een betrouwbare partner zijn die zorgvuldig met gegevens omgaat.