Ziekenhuis Rivierenland zet een nieuwe stap in het toegankelijk maken van zorg voor iedereen. Het ziekenhuis is trots om de Teletolk-service van TolkContact aan te bieden aan patiënten die doof of slechthorend zijn of een spraakbeperking hebben.
Dankzij Teletolk kunnen deze patiënten nu op een eenvoudige manier met het ziekenhuis communiceren via een tolk in gebarentaal, spraak of tekst. Het opzetten van de verbinding is simpel: door op een knop te klikken, die te vinden is op de contactpagina van de website van het ziekenhuis, kunnen patiënten zelfstandig een tolk inschakelen.
Dezelfde toegang tot zorg
Deze nieuwe service zorgt ervoor dat mensen met gehoorverlies of een spraakbeperking bij het ziekenhuis dezelfde toegang tot zorg hebben als iedere andere patiënt. Voor het ziekenhuis is dit een waardevolle stap in het realiseren van een toegankelijke en inclusieve zorgomgeving.
Marcia Sanderse, voorzitter van de commissie Inclusie, Diversiteit en Gelijkheid binnen het ziekenhuis: “Bij Ziekenhuis Rivierenland willen we dat iedereen zich gehoord en gezien voelt. Teletolk helpt ons om barrières weg te nemen. Dit sluit aan bij onze inzet voor inclusieve zorg. Het bieden van toegankelijke zorg betekent ook dat we actief zoeken naar manieren om iedereen gelijkwaardig te kunnen behandelen. Teletolk helpt mensen om de regie over hun zorg te nemen. Dat is een mooie ontwikkeling.”