Met een score van maar liefst een 8,5 beoordeelden patiënten Ziekenhuis Rivierenland. Patiënten geven aan dat ze vertrouwen hebben in de zorgverlener, dat ze tevreden zijn met de respectvolle behandeling en dat ze zich veilig voelen in ons ziekenhuis.
Vertrouwen in de zorg
Wendy Bosboom, voorzitter van de Raad van Bestuur, is super trots op de uitkomsten van het onderzoek. “We zijn heel blij met het grote aantal patiënten dat de moeite heeft genomen om de vragenlijst in te vullen. Ruim 8.000 patiënten vulden de vragenlijst in. Dat geeft aan hoe betrokken onze patiënten zich voelen bij ons ziekenhuis. Het mooie cijfer waarmee ze ons beoordelen is een bevestiging van het vertrouwen dat patiënten hebben in onze zorg.”
Aandachtspunten
Er zijn ook dingen die beter kunnen. Patiënten zien graag verbetering op de uitleg van de wachttijden in de wachtkamers. Ook zien ouders van kinderen graag meer vermaak voor hun kinderen in de wachtkamers en geven ze aan dat ze graag nog meer willen meepraten en meedenken over hun operatie of behandeling. “We nemen deze aandachtspunten uiteraard serieus en kijken naar hoe we dit kunnen verbeteren. We blijven ons inzetten voor de best mogelijke zorg voor onze patiënten. Dat doen onze zorgprofessionals iedere dag opnieuw, met ‘handen met een hart’.”
Mening van patiënten telt
"Het is fijn om te zien dat patiënten tevreden zijn met de zorg en zich gehoord voelen in Ziekenhuis Rivierenland," zegt Antoinette van Alphen, voorzitter van de Patiëntenadviesraad. “We zijn blij dat het ziekenhuis de mening van patiënten uitvraagt om de zorg nog beter te maken. Als Patiëntenadviesraad zijn we hier nauw bij betrokken.”
Opnieuw onderzoek in 2025
Ook in 2025 vraagt Ziekenhuis Rivierenland de mening van patiënten met de patiëntervaringsmonitor (PEM). Patiënten kunnen natuurlijk ook tussentijds hun compliment of tip delen met het ziekenhuis via de pagina Complimenten en tips(https://ziekenhuisrivierenland.nl/contact/complimenten-en-tips/).