Duurzame ritten met nieuwe elektrische bussen

Electrische Auto's

Heb je er al een zien rijden? Vanaf vorige week gebruikt Ziekenhuis Rivierenland twee nieuwe elektrische bussen voor alle logistieke ritten. Onze logistiek medewerkers vervoeren goederen tussen het ziekenhuis en diverse locaties zoals de Barbarapolikliniek in Culemborg, laboratoria en huisartsenpraktijken. Ook bezorgen zij in sommige gevallen medicijnen bij patiënten thuis.

Sinds vorige week rijden zij voor deze ritten in nieuwe elektrische bussen. Met een bereik van 400 kilometer kunnen de logistiek medewerkers de hele dag duurzaam rijden. Zij laden de auto's na werktijd op zodat ze de volgende dag weer klaar zijn voor gebruik. Met een oplaadpunt bij het logistiek magazijn in Tiel is dit snel geregeld.

De nieuwe bussen vervangen onze oude brandstofbussen en zijn weer een stap in onze inspanningen om duurzamer te werken. Zo dragen we dagelijks bij aan een schonere gezondere leefomgeving.