Bloedafname? Neem altijd uw (digitale) patiëntbericht mee naar de afspraak

Bloedafname

Moet u bloed af laten nemen of moet er ander lichaamsmateriaal worden afgenomen op verzoek van uw huisarts? Neem het patiëntbericht dat u (digitaal) van uw huisarts krijgt altijd mee naar de afspraak. Dit is belangrijk omdat voor het verwerken van het materiaal de code op het formulier gescand moet worden. Dit kan ook door het tonen van het digitale patiëntbericht op uw mobiele telefoon. Zonder het patiëntbericht kan de afspraak niet doorgaan.

Voor bloedafname en onderzoek van ander lichaamsmateriaal werken we op diverse locaties in de regio. Sommige onderzoeken kunnen echter niet op alle locaties afgenomen worden. Bekijk daarom voordat u de afspraak maakt op het patiëntbericht of er bijzonderheden zijn.

U vindt deze informatie bij ‘Informatie afname’, nadat u de link in de e-mail van de huisarts heeft geopend. Als hier geen bijzonderheden staan, dan kunt u de afspraak op alle beschikbare locaties plannen.

Let op, als u voor bloedafname voor een ander ziekenhuis dan het Rivierenland Ziekenhuis komt, is altijd het papieren patiëntbericht nodig.